El nombre de donants a les entitats socials s’ha estancat des de 2013

La campanya convida els ciutadans a implicar-se més en l’esforç del Tercer Sector.

Content
Esquerra

La Taula del Tercer Sector, que agrupa prop de 3.000 entitats socials catalanes, inicia avui la campanya de comunicació ‘Quan ens necessites hi som’ que, durant dues setmanes, pretén destacar la tasca que fan les entitats i demanar més suport ciutadà. Les entitats socials alerten que el nombre de donants a les entitats socials s’ha estancat des del 2013. El 2015 563.000 persones van fer donacions econòmiques a les entitats del Tercer Sector Social. El 85,31% de les entitats compten amb persones donants. De mitjana les entitats compten amb 185 persones donants.

La campanya ‘Quan ens necessites hi som’ convida els ciutadans a implicar-se més en l’esforç del Tercer Sector per defensar dels drets socials i per aconseguir una societat amb menys desigualtats. La campanya pretén mostrar el treball de les entitats socials catalanes i promoure la participació, la col·laboració i el voluntariat en aquestes entitats. Alhora, la campanya iniciada avui, pretén recordar el gran ‘coixí social’ en el qual s’han convertit les entitats socials en època de crisi. A Catalunya, 1.500.000 persones col·laboren amb les entitats socials del país.

A l’Estat hi ha 7,5 milions de ciutadans que contribueixen econòmicament amb diferents organitzacions amb les seves quotes de socis o donacions puntuals. Segons l'Associació Espanyola de Fundraising, això significa el 20% de la població, És a dir, tan sols 1 de cada 5 espanyols.

En altres països del nostre entorn, destaquen les dades de França amb un 49%, o

els de Suècia amb un 69%, de manera que el percentatge de ciutadans que fa donacions a fundacions és molt superior al d'Espanya.

Segons les últimes dades que disposa la Taula del Tercer Sector:

  • 1,5 milions de catalans col·laboren amb les entitats socials. (348.000 voluntaris, 563.000 donants i 559.000 socis)
  • 560.000 persones són sòcies d’entitats del Tercer Sector Social. El nombre de persones sòcies a les entitats ha augmentat progressivament en els darrers tres anys. De mitjana tenen 146 socis per entitat.
  • 350.000 persones col·laboren fent tasques de voluntariat en les entitats socials. Les entitats tenen 115 voluntaris de mitjana.
  • Un 59,2% de les persones voluntàries a les entitats són dones.
  • 6 de cada 10 voluntaris hi dediquen menys: de 5 hores a la setmana. El grup més nombrós és el format pel voluntariat esporàdic o de campanya, que suposa un 31,8% del total. El segon grup en importància són les persones que tenen una dedicació constant, però de menys de 5 hores a la setmana, les quals representen el 31,1% del voluntariat. L’altre terç restant del voluntariat es reparteix entre les altres franges de dedicació

per la Taula del Tercer Sector la solució als greus problemes socials que estem vivint no només exigeixen una resposta més ambiciosa dels poders públics i de les entitats socials, sinó també de tots i cadascun dels ciutadans. Per això , amb la campanya ‘Quan ens necessites hi som’ demana una ciutadania més activa i mobilitzada pels temes socials per avançar en el nostre model de benestar.

Per la campanya ‘Quan ens necessites hi som’, la Taula del Tercer Sector ha arribat a acords de col·laboració perquè, de manera desinteressada i sense cap cost, la falca, l’espot i els baners de la campanya es publiquin a: TV3, Catalunya Ràdio, RAC1, BTV, Barcelona FM, El Punt Avui TV, la Xarxa de Televisions Locals, Ràdio Nacional d’Espanya, Ràdio Estel, Cadena Cope, FAN New Club, el Nacional, Més que TV (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), MOU TV (Transports Metropolitans de Barcelona), TRAM, els cinemes Verdi, Girona, Texas, Truffaut i Publicitat Brunet. Tots els principals diaris catalans (La Vanguardia, El Periódico, Ara i El Punt Avui) publicaran una pàgina a color de publicitat de la campanya fruit d’un acord amb la Generalitat de Catalunya. Per la seva banda, l’Ajuntament de Barcelona també col·labora amb la campanya publicant els baner de la campanya en els seus espais web i de xarxes socials. La campanya, ha estat concebuda i produïda sense cap cost per Mediapro.

Dreta