Pere Tarrés crea un projecte participatiu a per reflexionar sobre la violència envers la infància

Consisteix en una maleta de recursos digitals pedagògics per a la protecció d’infants, adolescents i joves en el marc de la llei de protecció de la infància.

Content
Esquerra

A Catalunya, només el mes de novembre del 2023, es van registrar 44 notificacions de maltractament infantil i durant el darrer any, en total, hi ha hagut 609 avisos de violència infantil, amb un clar predomini del 78,9% a nenes. Les dades de la Direcció General d’Atenció a la Infància i l’Adolescència evidencien la necessitat de continuar treballant per aquesta causa. Una prioritat de la Fundació Pere Tarrés en tots els seus programes és la promoció d’entorns segurs on la violència cap a la infància, adolescents i joves no hi tingui cabuda.

En aquest context, la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – Universitat Ramon Llull ha presentat un projecte estatal que consisteix en un recull de recursos pedagògics, anomenat maleta pedagògica, per al bon tracte a la infància i la seva protecció, en el marc de la Llei Orgànica de Protecció de la Infància i de l’Adolescència contra la Violència (LOPIVI) i fruit de la subvenció per a programes d’interès general amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7% de l’IRPF.

La maleta consisteix en un conjunt de reflexions al voltant de la LOPIVI i la seva aplicació en l’àmbit del lleure educatiu Inclou 14 activitats pedagògiques sobre el maltractament infantil que poden emprar-se en diversos contextos de lleure educatiu. 

Una d’aquestes activitats, ‘Ponte en mi piel’, planteja com a contingut educatiu el reconeixement de la diversitat. Consisteix en un joc de rol amb proves, i té una durada de dos dies o un cap de setmana, amb l’objectiu de desenvolupar l’empatia, visibilitzar la riquesa que aporta la diversitat i generar reflexió entorn de la diferència de privilegis, amb el propòsit de ser inclusius. Al seu torn, ‘Comunícate con el deporte’ exposa jocs competitius destinats a infants i adolescents per treballar la importància de la comunicació assertiva, verbal i no verbal, basada també en l’empatia entre els membres de l’equip. 

El conjunt de recursos es posa ara a disposició de centres i serveis de lleure educatiu com centres d’esplai i espais socioeducatius d’arreu de l’estat, on anteriorment s’han testat les dinàmiques. 

A més, la Fundació Pere Tarrés té la voluntat que la maleta sigui una proposta oberta que es vagi enriquint amb les iniciatives que els educadors i educadores perquè continuï sent un procés col·laboratiu. 

Dreta
Banner

Destacats