‘Quan ens necessites hi som’, nova campanya de la Taula del Tercer Sector

S’emet aquests dies per TV, ràdios i cinemes. El Col·legi de Periodistes premia la campanya de l’any passat.

Content
Esquerra

La campanya ‘Quan ens necessites hi som’ convida els ciutadans a implicar-se més en l’esforç del Tercer Sector per defensar dels drets socials i per aconseguir una societat amb menys desigualtats. La campanya pretén mostrar el treball de les entitats socials catalanes i promoure la participació, la col·laboració i el voluntariat en aquestes entitats. Alhora, la campanya iniciada el passat dia 19, pretén recordar el gran ‘coixí social’ en el qual s’han convertit les entitats socials en època de crisi i demana que tinguin un paper més rellevant en el disseny de les polítiques públiques d’aquesta legislatura.

En el moment polític que viu el país i a l’espera de la formació del nou Parlament i del nou Govern, la Taula del Tercer Sector apel·la al futur executiu català que situï les polítiques socials al centre de la seva acció i reclama la importància del Tercer Sector Social català com a actor clau de la societat en el disseny i desplegament de les polítiques públiques de benestar i de cohesió social.

Les entitats del Tercer Sector Social, en aquests últims tres anys, han intensificat els seus esforços per estar al servei dels qui més ho necessiten. Entre 2013 i 2014 han pogut atendre un 3,4% més de persones. Les entitats socials ho han pogut fer gràcies a un suport creixent tant dels ciutadans i ciutadanes, com també dels ajuntaments i del Govern, que han fet possible una remuntada dels ingressos, que en aquest mateix període han crescut un 2,9%, invertint-se així la tendència de reducció contínua d’ingressos dels anys anteriors.

Per la campanya ‘Quan ens necessites hi som’, la Taula del Tercer Sector ha arribat a acords de col·laboració perquè, de manera desinteressada i sense cap cost, la falca, l’espot i els baners de la campanya es publiquin a: TV3, Catalunya Ràdio, RAC1, BTV, Barcelona FM, El Punt Avui TV, la Xarxa de Televisions Locals, Ràdio Nacional d’Espanya, Ràdio Estel, Cadena Cope, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, MOU TV (Transports Metropolitans de Barcelona) i el TRAM. Per primera vegada, els cinemes Verdi, Girona, Texas i Truffaut també passaran l’espot abans de les seves projeccions. Per la seva banda, l’Ajuntament de Barcelona també col·labora amb la campanya publicant els baner de la campanya en els seus espais web i penjant un circuit de banderoles pels carrers de la ciutat. Els materials de la campanya s'han elaborat fruit d'una col·laboració desinteressada, des de Mediapro.

D’altra banda, el Col·legi de Periodistes de Catalunya ha atorgat el Premi al Millor Pla de Comunicació 2014 a la campanya ‘Tu formes part de la solució’ que la Taula del Tercer Sector va impulsar l’octubre de l’any passat.  L’anunci s’ha fet juntament amb els altres guanyadors de la VII edició dels Premis Gabinets de Comunicació que s’atorguen amb una periodicitat anual.

Pel que fa al Millor Pla de Comunicació el jurat ha decidit atorgar-lo a la Taula del Tercer Sector per la campanya “Tu formes part de la solució”. El jurat ha valorat la finalitat del projecte que lluita per una societat amb menys desigualtats i ha destacat la claredat del missatge i la imatge gràfica moderna i coherent. També valora l’esforç realitzat per una entitat d’aquestes característiques i el cost zero que ha tingut la campanya gràcies a la bona col·laboració amb administracions i mitjans. La campanya ‘Tu formes part de la solució’ convidava els ciutadans a implicar-se més en la defensa dels drets socials i per una ciutadania amb menys desigualtats. La campanya pretenia mostrar el treball de les entitats socials catalanes i promoure la participació, la col·laboració i el voluntariat en aquestes entitats. Els premis, als que poden optar-hi tots els periodistes col·legiats i col·legiades, es lliuraran el pròxim 30 d’octubre, al Viver del Rec, Igualada

Dreta