Idees i solucions pels reptes d’inclusió social a la ideathon d’SmartCATchallenge

Organitzat per la Generalitat de Catalunya i la Taula del Tercer Sector

Contenido
Izquierda

Desenvolupadors, PIMES i entitats han participat a l’Ideathon d’inclusió social SmartCATchallenge organitzat per la Generalitat de Catalunya i la Taula del Tercer Sector en el marc d’m4Social.

A l’obertura de la jornada, Daniel Marco (@dmarcop), Director d’SmartCatalonia de la Generalitat de Catalunya, ha destacat que aquesta ideathon és “una oportunitat per generar solucions adaptades a les necessitats dels nostres ciutadans”.

Toni Codina (@Toni_Codina), director general de la Taula del Tercer Sector, ha subratllat que “per a la Taula del Tercer Sector és una satisfacció que la segona edició de l’SmartCATchallenge la Generalitat hagi decidit dedicar-lo a la inclusió social i organitzar-lo amb la col·laboració d’m4Social”.

Per Joaquim Àlvarez (@JoaquimAlvarez), responsable d’innovació i transformació digital de T-Systems,  “les empreses tenim la tecnologia, però necessitem idees, talent i iniciatives com l’SmartCATchallenge per a cobrir les necessitats de les persones”. En aquest sentit, Codina ha explicat que el fet que “un bon nombre d’entitats participin en aquests espais de cooperació amb els grans actors que a Catalunya impulsen la innovació tecnològica és clau perquè les solucions tinguin una mirada o objectius en l’àmbit de la inclusió social”.

Després de la presentació dels reptes de la jornada, barreres arquitectòniques, gestió dels recursos personals i la promoció de la cultura col·laborativa, s’ha obert el mercat d’idees a on tots els participants han presentat diferents idees per a solucionar els reptes proposats.

Acabada la sessió de treball amb els equips i mentors per a treballar les idees que s’han presentat a l’inici de la jornada, Joaquim Álvarez i Marisa Catalán, experta en IoT de I2Cat (@i2CAT), han dirigit dos workshops per orientar en l’elaboració de l’estratègia digital de 360º, i una aproximació a les possibilitats de la internet de les coses (IoT).

Per tancar la jornada, els equips han presentat una planificació inicial fruit del treball en equip entre representants d’entitats, mentors, PIMES i desenvolupadors. Un exemple ha estat la solució anomenada The Eye Harp que consisteix A fer que la música sigui accessible a tot tipus d’usuaris.  La idea és que a través de la mirada, amb el moviment dels ulls o del cap, una persona amb mobilitat reduïda pugui aprendre i tocar un instrument en format digital. L’escola municipal de música i dansa de Santa Perpètua ha incorporat l’instrument a la seva oferta amb l’objectiu de fer accessible l’aprenentatge musical a aquells col·lectius que ho tenen més difícil per tocar un instrument.

Una altra de les idees presentades ha estat Wheris, una solució que té l’objectiu que les persones amb discapacitat visual, auditiva i o amb problemes de comprensió lectora tinguin accés a la informació impresa. Altres solucions presentades han girat entorn de facilitar l’autonomia de les persones dependents, millorar la gestió dels subministraments elèctrics, desenvolupar una app perquè l’usuari identifiqui i informi de les barreres arquitectòniques que es troben al seu voltant i poder ser un canal directe per avisar d’aquesta incidència a l’ajuntament del municipi de l’usuari.

Després de la ideathon els equips tenen un període de quatre mesos per incubar i desenvolupar les idees i solucions presentades per a presentar-les a la Gala Final d’inclusió social que se celebrarà el novembre. L’equip guanyador rebrà una dotació econòmica de 5.000 € i 3.000€ i 2.000€ pels equips que quedin en segona i tercera posició, respectivament.
 

Derecha
Temàtica
Banner

Destacats