m4Social

m4Social aborda la digitalització del tercer sector al MWC 2021

El 96% de les entitats socials són conscients de la necessitat de digitalitzar-se, però només un 28% han iniciat un procés de transformació digital. Aquesta és una de les primeres conclusions de l’estudi de m4Social sobre l’estat de la digitalització al tercer sector social, que ha presentat a l’estand de la Fundació Mobile World Capital Barcelona al Mobile World Congress 2021.

La bretxa digital en les persones ateses per les entitats socials

El document pretén reflexionar i reflectir sobre com la revolució digital està generant desigualtats i exclusió social entre les persones en situació de vulnerabilitat que reben serveis i suports a través de les entitats del tercer sector. L’estudi se centra en 3 aspectes concrets de la bretxa digital: accés, ús i qualitat d'ús. L'informe s’ha focalitzat en uns col·lectius específics: persones amb discapacitat física; infància, adolescència i joves; persones en situació de pobresa i persones amb problemes de salut mental i drogodependències. 
 

Les licitacions TIC a Catalunya asseguren el dret a l’accessibilitat digital de tota la ciutadania?

Només el 19% de les licitacions TIC a Catalunya inclouen clàusules d'accessibilitat digital. En més del 90% de les licitacions analitzades, s’introdueixen els conceptes “accessibilitat” i “discapacitat”, però només en el 19% de les ocasions s’acaben convertint en clàusules d’accessibilitat digital.

m4Social suma valor social a un MWC de rècord

El que volem és passar d’una tecnologia que ara és de les ‘coses’ (productes, serveis, etcètera) a una tecnologia per a les persones” ha assegurat Francina Alsina, presidenta de la Taula del Tercer Sector al Mobile World Congress, que en aquesta edició ha superat rècord de participació amb 109.000 participants. Gràcies a la Fundació Mobile World Capital Barcelona, m4Social ha presentat aplicacions i projectes am