m4Social

La Taula del Tercer Sector reclama que internet sigui un dret fonamental per garantir que tothom hi tingui accés i frenar la bretxa digital i social

Argumenta que és “absolutament imprescindible” perquè la pandèmia ha agreujat la fractura digital i perquè el no accés a Internet és un factor més d’exclusió social per a les persones en situació vulnerable. Prop d’un 20% de les persones adultes ateses per les entitats socials no pot accedir a Internet sempre que vol. La principal causa és el preu de la connexió (40%), però també la falta de competències digitals (20%).

m4Social aborda la digitalització del tercer sector al MWC 2021

El 96% de les entitats socials són conscients de la necessitat de digitalitzar-se, però només un 28% han iniciat un procés de transformació digital. Aquesta és una de les primeres conclusions de l’estudi de m4Social sobre l’estat de la digitalització al tercer sector social, que ha presentat a l’estand de la Fundació Mobile World Capital Barcelona al Mobile World Congress 2021.

La bretxa digital en les persones ateses per les entitats socials

El document pretén reflexionar i reflectir sobre com la revolució digital està generant desigualtats i exclusió social entre les persones en situació de vulnerabilitat que reben serveis i suports a través de les entitats del tercer sector. L’estudi se centra en 3 aspectes concrets de la bretxa digital: accés, ús i qualitat d'ús. L'informe s’ha focalitzat en uns col·lectius específics: persones amb discapacitat física; infància, adolescència i joves; persones en situació de pobresa i persones amb problemes de salut mental i drogodependències.