m4Social

3F: estudi 'L'Estat de la Digitalització al Tercer Sector Social'

m4Social, l'àrea d'innovació digital en l'àmbit social de la Taula, presenta en un acte telemàtic l'estudi sobre l'Estat de la Digitalització al Tercer Sector Social. El document fa una fotografia sobre l'impacte de les TIC i el seu grau d'adopció en les organitzacions socials, però també pretén respondre dues qüestions: les entitats socials estan incorporant la transformació digital a llarg termini i en quines àrees necessiten suport per ser més madures digitalment?

L'Estat de la Digitalització al Tercer Sector Social

m4Social, l'àrea d'innovació digital en l'àmbit social de la Taula, presenta en un acte telemàtic l'estudi sobre l'Estat de la Digitalització al Tercer Sector Social. El document fa una fotografia sobre l'impacte de les TIC i el seu grau d'adopció en les organitzacions socials, però també pretén respondre dues qüestions: les entitats socials estan incorporant la transformació digital a llarg termini i en quines àrees necessiten suport per ser més madures digitalment?

EAPN i la Taula del Tercer Sector analitzen els desafiaments de la digitalització per a les entitats socials

La Xarxa Europea de Lluita contra la Pobresa i l'Exclusió Social ha celebrat aquest 14 de desembre, en col·laboració amb la Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, la Jornada en línia 'Digitalització en el Tercer Sector'. L’acte ha comptat amb la participació de més de 80 persones expertes de la societat civil, personal tècnic d'entitats socials i representants de les administracions públiques.

La Taula del Tercer Sector reclama que internet sigui un dret fonamental per garantir que tothom hi tingui accés i frenar la bretxa digital i social

Argumenta que és “absolutament imprescindible” perquè la pandèmia ha agreujat la fractura digital i perquè el no accés a Internet és un factor més d’exclusió social per a les persones en situació vulnerable. Prop d’un 20% de les persones adultes ateses per les entitats socials no pot accedir a Internet sempre que vol. La principal causa és el preu de la connexió (40%), però també la falta de competències digitals (20%).

m4Social aborda la digitalització del tercer sector al MWC 2021

El 96% de les entitats socials són conscients de la necessitat de digitalitzar-se, però només un 28% han iniciat un procés de transformació digital. Aquesta és una de les primeres conclusions de l’estudi de m4Social sobre l’estat de la digitalització al tercer sector social, que ha presentat a l’estand de la Fundació Mobile World Capital Barcelona al Mobile World Congress 2021.