Torna la campanya del Cafè Solidari per trencar la soledat no desitjada de Sant Joan de Déu

Durant l’octubre es porten a terme diverses accions per fer front a aquest fenomen que, cada cop, pateixen més persones.  
 

Contenido
Izquierda

Sant Joan de Déu impulsa de nou aquesta campanya que té lloc durant el mes d’octubre per sensibilitzar i mobilitzar la ciutadania sobre la soledat no desitjada i, alhora, aconseguir fons per finançar projectes que ajudin a  millorar la vida de les persones que atenen des de l’entitat, fent que cap d’aquestes se senti sola. Precisament, la campanya ha estat reconeguda amb el primer premi de la categoria de ‘comunicació social’ dels Premis Montserrat Roig al periodisme i la comunicació social del Consell Municipal de Benestar Social de l’Ajuntament de Barcelona.

En aquesta segona edició, Sant Joan de Déu ha recuperat l’acció de carrer participativa en la Plaça Universitat de Barcelona,
que convida a la ciutadania a seure i entaular conversa amb diverses persones de col·lectius en situació de vulnerabilitat, i també la d’animar la ciutadania  a organitzar els seus propis cafès  solidaris en el seu entorn, en família, a l’escola, al club, empresa o entitat, a apropar-se als bars adherits a la campanya, del 20 al 29 d’octubre, per demanar un cafè solidari que sumi a la causa i a fer passis del vídeo de la campanya, protagonitzada per l’actriu Cristina Genebat. 

Segons Sant Joan de Déu, a Europa, més de 30 milions de persones se senten soles i les dades demostren que afecta persones de totes les edats i condició social.

· 1 de cada 4 infants d’entre 10 i 12 anys se sent sol.
· El 26% dels i les joves afirmen sentir-se soles.
· Més del 50% de les persones més grans de 80 anys.
· La soledat multiplica per cinc les probabilitats de desenvolupar depressió i ansietat.
 

Derecha
Temàtica
Banner

Destacats