Dret a l’habitatge

Les fundacions d'habitatge social i la garantia del dret a l'habitatge. Experiències de les illes britàniques

El document, elaborat per l'Oficina d'Internacionalització de la Taula del Tercer Sector Social, es fixa en el potencial de les fundacions d'habitatge social per donar resposta a les greus dificultats d'accés a l'habitatge. Tracta el model de les Housing Associations esteses per tota la Gran Bretanya i Irlanda, que promouen i gestionen habitatge social.

"La col·laboració público-social és un dels pilars de la proposta d’impuls de la promoció d’habitatge de lloguer social"

El Govern s’ha compromès a incorporar prop de 10.000 habitatges de lloguer social fins al 2026. A través de quines vies preveu obtenir aquests habitatges? Es preveu potenciar la col·laboració público-social (administració pública i tercer sector social)?

Consulta el programa del 17-0: Diagnòstic sobre l'actual crisi des de les entitats socials

Amb motiu del Dia Internacional per a l'Erradicació de la Pobresa, la Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya organitza la taula rodona 'Diagnòstic de l'actual crisi des de les entitats socials', que té lloc el pròxim dilluns 17 d'octubre a les 9:30h al Hub Social (Carrer Girona, 34, interior. Barcelona).

Jornada 'Una llei catalana pels drets de les persones sense llar'

La Universitat Autònoma de Barcelona, amb la col·laboració de Càritas Catalunya, Sant Joan de Déu Serveis Socials, Fundació Arrels, la Comunitat de Sant Egidi i ASSÍS, organitza aquesta jornada de presentació pública d'una llei impulsada per garantir els drets de les persones sense llar

Dilluns 10 d'octubre, 9:30-14. Aula Magna de la UAB Casa de Convalescència (C/ Sant Antoni Maria Claret, 171. Barcelona). 

El repte de l'habitatge a Barcelona en clau metropolitana

ECAS organitza la jornada 'El repte de l’habitatge a Barcelona en clau metropolitana', que té lloc el dimecres 20 de juny de 9 a 14:15h a l'Espai Francesca Bonnemaison (C/de Sant Pere Més Baix, 7, Barcelona) per debatre al voltant del repte que suposa garantir el dret a l’habitatge des dels municipis amb polítiques públiques concebudes en clau metropolitana.