Documents

PINCat posicionament: colònies escolars

La plataforma defensa que els mestres tenen dret a exigir unes condicions laborals dignes; les entitats i les professionals del lleure tenen dret que la seva feina sigui reconeguda i sigui viable; les famílies necessiten certeses i els infants tenen dret a una educació que no acabi a la porta de l'aula. Aquests drets no haurien de competir i correspon als poders públics construir un marc que els faci compatibles. 

Les entitats socials insten el nou conseller Raúl Moreno a accelerar les reformes pendents en l'àmbit dels drets socials

La Taula del Tercer Sector Social agraeix la tasca de la consellera sortint, Mònica Martínez Bravo, i reclama al nou titular de Drets Socials i Inclusió que impulsi amb urgència les reformes necessàries per enfortir el sistema de serveis socials i garantir un marc més estable per a les entitats socials.

El desplegament de la LOPIVI a Catalunya: de la llei a la protecció efectiva

El dossier conclou que la protecció de la infància davant la violència avança, però amb desigualtats territorials i manca de recursos. L’educació, la salut, els serveis socials i el lleure han incorporat nous protocols i figures de protecció, però l’aplicació continua sent desigual. Les entitats socials reclamen més inversió, més formació per a les professionals, una millor coordinació entre els sistemes i serveis implicats i mesures per reduir les desigualtats territorials en l'aplicació de la llei.