FEPA demana acompanyar al jovent extutelat fins als 25 anys
FEPA ha reclamat que l’acompanyament al jovent extutelat quedi garantit, com a mínim, fins als 25 anys per assegurar processos d’emancipació reals i sostenibles.
FEPA ha reclamat que l’acompanyament al jovent extutelat quedi garantit, com a mínim, fins als 25 anys per assegurar processos d’emancipació reals i sostenibles.
L’Assemblea General Ordinària del Comitè Català de Representants de Persones amb Discapacitat (COCARMI) ha escollit Frederic Crespo Nomen com a nou president de l’entitat per al mandat 2026-2030. Crespo, pren el relleu de Mercè Batlle Amorós, que ha presidit la plataforma durant el període 2022-2026 i que continuarà formant part del nou Comitè Executiu. L’elecció consolida una etapa de continuïtat en el treball del COCARMI, amb un lideratge estretament vinculat al moviment associatiu de la discapacitat.
Dincat, la federació que agrupa les entitats que defensen els drets de persones amb discapacitat intel·lectual a Catalunya i de les seves famílies, exigeix al Departament d’Educació i Formació Professional un major compromís cap als centres d’educació especial concertats que es troben en una situació del tot insostenible a causa de la insuficiència de professionals i de la manca d’actualització dels criteris de dotació de personal.
L’art pot ser una eina d’inclusió que ajudi a trencar estereotips i a millorar el benestar de les persones. Amb aquesta premissa la Fundació Pere Tarrés ha desenvolupat durant aquest curs el projecte BenestArt, un programa de creació artística pensat per combatre la soledat no desitjada i l’edatisme i apropar generacions.
Les famílies d’infants amb necessitats especials o Trastorn de l’Espectre Autista (TEA) s’enfronten a un buit legal i a un abandonament institucional cada vegada que arriba la fi del curs escolar i comencen les vacances. Aquesta situació contrasta amb la de la resta de l’alumnat de Barcelona, que pot optar a una àmplia oferta d’activitats de lleure.
Més de 600 persones han participat aquest any a la Fira d’Ocupació 'No m’aturo', organitzada per Càritas Diocesana de Barcelona a través del servei Feina amb Cor, una iniciativa que posa en contacte directe empreses i persones que busquen feina amb l’objectiu de generar noves oportunitats laborals i promoure la inclusió social.
El Consell Executiu del Govern ha provat l’Estratègia de reconeixement del lleure educatiu de base associativa, voluntària i comunitària a Catalunya, un document que té l’objectiu de protegir i garantir la tasca d’agrupaments escoltes i esplais. L’aprovació del document arriba després d’anys de demanar reconeixement institucional per part de les entitats, tot i que encara amb mancances.
La FECEC Junts contra el Càncer ha encetat una campanya a xarxes socials amb recomanacions per a la protecció solar de les persones treballadores. Sota el nom 'A la feina, no t’hi juguis la pell', la FECEC vol desestacionalitzar la campanya de protecció solar i trencar amb el mite que no cal protegir la pell en els mesos de menys intensitat solar.
La Festa Esplai, organitzada per Fundesplai i la Federació Catalana de l’Esplai, torna el pròxim diumenge 10 de maig de 2026 amb una nova edició oberta a infants, joves, famílies i monitors i monitore
La novena Jornada d’Acció Social, titulada ‘Qui cuida a qui acompanya professionalment la vulnerabilitat? Cures i benestar emocional de les persones que treballen en l’àmbit social’, tindrà lloc el 14 de maig, de 10h a 14h, al Parc de Recerca i Innovació de la Universitat de Girona (Edifici Narcís Monturiol).