Dincat demana més recursos perquè avanci el model d’escola inclusiva

En la Setmana Mundial per l’Educació reclama als governants el compliment del dret a l’educació de les persones amb discapacitat.

Content
Esquerra

“El model d’escola inclusiva a Catalunya és un model de bones intencions, però amb pocs recursos.” Així de contundent va ser la presidenta de Dincat (Discapacitat Intel·lectual de Catalunya), membre de la Taula del Tercer Sector Social, que va demanar a les administracions que apostin veritablement pel model educatiu inclusiu i hi destinin la dotació econòmica  necessària perquè les famílies d’infants amb discapacitat intel·lectual puguin escollir amb llibertat el sistema d’educació que considerin més adequat per als seus fills. La reivindicació la va fer en el marc d’una trobada ludicoesportiva a les instal·lacions de Can Dragó a Barcelona, en què van participar alumnes de centres ordinaris i d’educació especial per fer visible una societat plural.

En la celebració d’aquesta acció conjunta entre Dincat, la Campanya Mundial per l’Educació i Jocviu, amb l’objectiu de reclamar una escola per a tothom i amb el lema ‘Sumem capacitats. Pel dret a una educació inclusiva’, Cadenas va defensar el paper fonamental de les escoles d’educació especial i va defensar que siguin proveïdors de serveis i programes de suport per a la inclusió educativa.

Més de tres-cents alumnes d’escoles de tot Catalunya van participar a la trobada del passat 8 d’abril organitzada dins de la Setmana Mundial per l’Educació. L’acció va voler reclamar als governants el compliment del dret a ’educació de les persones amb discapacitat a tot el món i exigir que es destinin els recursos necessaris perquè l’educació inclusiva sigui real. La posició de Dincat, que agrupa més de tres-centes entitats i que representa més de 30.000 persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament, és defensar que cada família triï la modalitat d’escolarització que vegi millor per als infants, ja sigui l’ordinària, l’educació especial o l’escola  compartida.

La jornada es va tancar amb la lectura d’un manifest en què es recorda que 93 milions d’infants de tot el món tenen algun tipus de discapacitat i tenen “moltes menys oportunitats”. “A l’Estat espanyol i a Catalunya estem immersos en un procés de retrocés en matèria de política educativa”, es denuncia en el document, en què es reclama igualtat d’oportunitat per a tots els alumnes i que “s’abordi l’educació des d’una perspectiva de drets”.

 

Dreta