Infància i adolescència

17/11 'Soc, ets, som i tenim drets': Dia Mundial de la Infància

En el marc del Dia Mundial de la Infància, la Plataforma d'Infància de Catalunya (PINCat) organitza la jornada 'Soc, ets, som i tenim drets' que té lloc el proper dilluns 17 de novembre de 9:30 a 11:45h al Hub Social (C/Girona 34, interior. Barcelona). 

L'acte posa al centre el debat de la garantia dels drets d'infants i adolescents. Per això, es presenta l’Informe sobre l’estat dels drets de la infància i adolescència a Catalunya 2025. Ben aviat, es disposarà de més informació.

Pere Tarrés amplia els programes de reforç educatiu per a més de 5.000 infants

El nou curs 2025-26 ha arrencat amb un augment de la complexitat a les aules. Segons la Conselleria d'Educació, aquest curs hi ha 9.000 alumnes més amb necessitats específiques de suport educatiu, és a dir, amb dificultats d'aprenentatge, per desconeixement de la llengua o derivades de la seva situació socioeconòmica, que necessitaran una atenció més individualitzada.

FEPA reclama compromís a les comunitats autònomes amb els drets de la infància migrant

Davant l’entrada en vigor del reial decret que dona llum verda a establir quants infants migrants sols ha d’acollir cada comunitat autònoma, FEPA-Xarxa d’entitats per a l’emancipació juvenil ha fet una crida a totes les comunitats autònomes perquè compleixin amb la seva responsabilitat i demostrin un compromís ferm amb l’interès de nens, nenes i adolescents migrants, actualment acollits a les Canàries.