La Taula del Tercer Sector impulsa ‘m4Social - Inclusive mobile’

El 2 de març va signar un acord amb l’Ajuntament de Barcelona, l’Obra Social La Caixa i la Fundació Mobile World Capital Barcelona.

Content
Esquerra

El passat 2 de març la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, l’Ajuntament de Barcelona, la Fundació Mobile World Capital Barcelona i l’Obra Social ‘la Caixa’ van presentar la iniciativa ‘m4Social’ (www.m4social.org), que desenvoluparà la Taula del Tercer Sector amb el suport de les altres 3 institucions signants. En la presentació, a la sala de premsa de l’Ajuntament de Barcelona, hi van intervenir, Laia Ortiz, segona Tinent d’alcalde de l’Àrea de Drets Socials de l’Ajuntament de Barcelona, Oriol Illa, president de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, Aleix Valls, Director General de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, i Marc Simón, director corporatiu de l’Àrea Social de la Fundació Bancària “la Caixa”.

La iniciativa ‘m4Social’/inclusive Mobile’ pretén desenvolupar el valor social del mòbil i el seu gran potencial per donar resposta a les necessitats socials, principalment dels col·lectius i persones més vulnerables, i impulsar la transformació digital de les entitats socials i dels serveis d’atenció a les persones. És una iniciativa que neix a Barcelona, liderada per la Taula del Tercer Sector Social a partir d’una idea de ccyc, empresa catalana de continguts i comunicació digital, però amb vocació d’adquirir una dimensió global. ‘m4Social’ posarà en contacte les necessitats socials detectades per les 3.000 entitats socials que agrupa la Taula del Tercer Sector, els desenvolupadors d’aplicacions mòbils (i solucions tecnològiques) i les fonts de finançament per fer-les realitat. ‘m4Social’ vol que aquests tres actors comparteixin coneixement, i alhora vol formar en habilitats digitals als professionals que treballen amb les persones i col·lectius vulnerables per impulsar la transformació digital d’entitats i serveis. El projecte ‘m4Social’ permetrà que la tecnologia doni solucions innovadores a les necessitats socials, facilitarà l’acompanyament i l’acceleració de projectes tecnològics amb un objectiu social, permetrà millorar l’eficiència dels serveis públics i de les entitats del Tercer Sector, i avaluarà l’impacte social de les aplicacions. I tot això ho farà sense cap ànim de lucre i sense buscar la rendibilitat econòmica. L’impacte social de les solucions serà l’únic criteri que prevaldrà i les aplicacions resultants seran desenvolupades en codi obert.

Mitjançant ‘m4Social’ les quatre institucions impulsores aspiren a incrementar la presència de projectes i start-ups amb finalitats socials en les propers edicions del Mobile World Congress que se celebrin en la capital catalana. Les tres àrees d’actuació prioritàries de ‘m4Social’ per al 2016 seran: el dret a l’habitatge, la inserció laboral i l’abandonament escolar prematur.

Paral·lelament, els  passat 9 i 10 de març, en el marc del Centre Ernest Lluch – Universitat Menéndez y Pelayo, la Taula del Tercer Sector va organitzar al CCCB el curs ‘El mòbil i les TIC al servei de l’eficiència en la intervenció social’. El curs va comptar amb 65 inscrits, procedents d’entitats del Tercer Sector, d’ajuntaments i d’empreses tecnològiques, principalment. Els dos dies de curs van permetre fer un repàs exhaustiu sobre com aplicar de forma eficient les tecnologies de la informació i de les comunicacions en la millora dels serveis que presten les entitats del tercer sector social

 

Dreta
Temàtica
m4Social