Viure en exclusió social multiplica per quatre les probabilitats de passar gana

Segons el darrer informe FOESSA de Catalunya, 268.000 persones (un 3,5 % de la població catalana) afirmen passar o haver passat gana en els últims 10 anys.

Content
Esquerra

Càritas Catalunya afirma que en aquest context d’inflació desbocada, les famílies cada vegada tenen més dificultats per arribar a finals de mes i moltes han de triar entre pagar l’habitatge o l’alimentació. L’entitat ha distribuït 5.000 targetes moneder amb l’objectiu que les famílies tinguin accés a l’alimentació i triïn allò que volen menjar i comprar amb autonomia.

"La pujada del preu de la cistella suposa un problema per a milers de persones, que, amb economies precaritzades, no poden portar una alimentació adequada. Això ens mostra una altra cara de la pobresa, que sotmet a les persones a unes condicions de vida
personals i socials que deterioren no només la salut física sinó també la psicoemocional" adverteix Mercè Darnell, membre de la Comissió d’Acollida, acompanyament i necessitats bàsiques de Càritas Catalunya.

Durant el mes d’octubre, Càritas Catalunya està impulsant la campanya "Jo com tu" que vol sensibilitzar a la ciutadania sobre les dificultats que tenen les persones més vulnerables a l’hora d’escollir allò que volen menjar, accedir a una dieta variada o comprar en els comerços habituals. Durant el 2021, 5.000 llars ateses per les 10 Càritas amb seu a Catalunya ja compten amb la targeta moneder i s’estima que aquesta xifra s’ampliï en els anys vinents. "Amb aquesta targeta, les famílies poden triar què volen menjar, compren amb autonomia i cada mes tenen un import per destinar a l’alimentació" indica Darnell.

La targeta no només vol dignificar l’accés a l’alimentació de les persones més vulnerables, sinó que també és una manera de promocionar el comerç local, que les persones puguin accedir a una alimentació variada i saludable o evitar el malbaratament i la petjada ecològica. La targeta també és una oportunitat perquè les persones vulnerables mantinguin l’hàbit d’administrar el pressupost familiar, alhora que permet disposar de temps i espais per generar comunitat, on les persones poden relacionar-se i vincular-se des del veïnatge amb la resta de persones que viuen al seu barri. Càritas aposta perquè les persones puguin comprar els productes d'alimentació que triïn, segons les preferències culturals o gustos de cadascú. 

Dreta
Banner

Destacats