Pobresa i exclusió

El DTASF i la Creu Roja impulsen un programa per garantir l’alimentació infantil

El Departament de Treball, Afers Socials i Famílies signa un conveni amb la Creu Roja per atendre famílies amb infants a càrrec en situació d’extrema vulnerabilitat. Es tracta d’un programa de 6 mesos que preveu arribar a més de 14.000 famílies i que permetrà cobrir-ne les necessitats bàsiques d’alimentació, higiene i cura dels infants.

El Gran Recapte 2026 fa una crida a 17.000 persones voluntàries per fer front a les noves pobreses

Els Bancs dels Aliments de Catalunya posen en marxa la 18a edició del Gran Recapte, que tindrà lloc els dies 13 i 14 de novembre, amb l'objectiu de mobilitzar 17.000 persones voluntàries i recollir aliments per a les 170.000 persones que cada mes necessiten el suport de les entitats socials per alimentar-se.

Una de cada quatre persones treballadores ha normalitzat la precarietat laboral a Catalunya

Coincidint amb el Dia Mundial pel Treball Decent, Càritas Catalunya, entitat membre de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, ha presentat al CaixaForum Barcelona dos articles d’investigació social vinculats a l’Informe FOESSA sobre Exclusió i desenvolupament social a Catalunya, centrats en la precarietat laboral i els efectes de la reforma laboral.

Fòrum Social Pere Tarrés: Els nous reptes socials a Catalunya

La Fundació Pere Tarrés organitza un nou Fòrum Social Pere Tarrés titulat 'Els nous reptes socials a Catalunya' impartit per Raúl Moreno, Conseller de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya.

El dinar-conferència-col·loqui tindrà lloc a l'Alberg Pere Tarrés (C, Numància, 149. Barcelona) de 14 a 16h.

Per a fer la inscripció a l'acte cal consultar aquest enllaç.

Nova tramitació de l'IMV: "Esperem que redueixi de debò la burocràcia i garanteixi l’atenció presencial"

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya valora que el Departament de Drets Socials i Inclusió posi en marxa un nou canal per tramitar conjuntament les noves sol·licituds de l’ingrés mínim vital (IMV), el complement d’ajuda per a la infància (CAPI) i la renda garantida de ciutadania (R

La Taula del Tercer Sector espera que la nova tramitació de l’IMV redueixi de debò la burocràcia i garanteixi l’atenció presencial

Defensa que la simplificació dels tràmits en línia ha d’anar acompanyada d’informació clara i entenedora, i de la possibilitat de fer les sol·licituds presencialment i sense cita prèvia, per garantir que tothom hi pugui accedir.

La Bastida, un projecte innovador per prevenir el sensellarisme juvenil i acompanyar l’emancipació dels joves

Sant Joan de Déu Serveis Socials Barcelona ha inaugurat La Bastida, un nou projecte d’habitatge i acompanyament destinat a joves en situació de vulnerabilitat, especialment joves que han estat tutelats, amb l’objectiu de prevenir situacions de sensellarisme i facilitar la transició cap a una vida autònoma.