Pobresa i exclusió
La Taula urgeix a transformar el model de prestacions socials a Catalunya
Avui, en el marc del Dia Internacional per a l’Erradicació de la Pobresa, la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya urgeix a una transformació profunda del model de prestacions socials per garantir els drets i la dignitat de totes les persones, un sistema que és clau en la lluita contra la pobresa i l’exclusió.
Manifest Dia Internacional per a l'Erradicació de la Pobresa 2025
Les entitats socials posen l'accent en la necessitat urgent de transformar el model de prestacions socials a Catalunya. Reivindiquen que és un instrument clau per assegurar una vida digna per a tothom i que ha d’ocupar un lloc prioritari en l’agenda política i social com a repte de país.
Coneix el programa del 17-O: jornada 'Drets garantits, vides dignes'
Amb motiu del Dia Internacional per a l'Erradicació de la Pobresa, la Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya organitza la jornada 'Drets garantits, vides dignes: transformem el model de prestacions socials a Catalunya'.
FEDAIA exigeix a totes les administracions i governs una resposta per aturar la massacre d’infants i adolescents a Gaza
La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i la Plataforma d'Infància de Catalunya (PINCat) donen suport al posicionament de FEDAIA, que exigeix una resposta de totes les administracions i governs per aturar la massacre de les infàncies i adolescències a Gaza.
La crisi de l'habitatge: respostes i propostes des del Tercer Sector Social
El dossier recull el posicionament conjunt del sector sobre el paper de les entitats com a proveïdores i gestores d’habitatge i fa propostes sobre algunes mesures necessàries per combatre la pobresa i l’exclusió residencial a Catalunya.
Societat civil i actors regionals reclamen que el futur pressupost de la UE aposti per les polítiques socials davant la incertesa global
La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya i Catalunya Internacional han organitzat un nou debat Europa Social per reflexionar sobre el futur de les polítiques socials a la Unió Europea en plena negociació del nou marc financer pluriennal 2028-2034.
L’avenç de l’extrema dreta, l’increment del clima bel·licista i l’augment dels discursos d’odi estan erosionant la cohesió social i amenaçant drets consolidats, posant encara més pressió sobre la necessitat d’una Europa que defensi els valors socials i democràtics.
Webinar: 'Millorar l’educació sense revertir la pobresa?'
El pròxim dilluns 29 de setembre a les 17h en format online, la Fundació Bofill i la Plataforma d'Infància de Catalunya (PINCat) organitzem un seminari en línia per entendre la relació que hi ha entre la pobresa econòmica i les oportunitats educatives a Catalunya i com revertir-les amb una bona política de transferències de rendes.
29-S: Webinar 'Millorar l’educació sense revertir la pobresa?'
El pròxim dilluns 29 de setembre a les 17h en format online, la Fundació Bofill i la Plataforma d'Infància de Catalunya (PINCat) organitzem un seminari en línia per entendre la relació que hi ha entre la pobresa econòmica i les oportunitats educatives a Catalunya i com revertir-les amb una bona política de transferències de rendes.