Lleure

Municipis 360, municipis d'oportunitats

L’augment de les desigualtats, de noves formes d’aïllament social, pobresa i exclusió i de les noves necessitats de cohesió social són reptes especialment desafiants per als barris, pobles i ciutats en la propera legislatura municipal. En aquest context, els nous responsables polítics municipals de la propera legislatura hauran de liderar estratègies, solucions i mesures polítiques que garanteixin propostes de lleure més equitatives, inclusives, accessibles i de qualitat. Però… Com fer-ho? Quines mesures es poden implementar?

La Taula del Tercer Sector i la Plataforma d’Infància de Catalunya alerten que l’educació encara és lluny de ser inclusiva

El dossier mostra que el nombre d’alumnes amb necessitats educatives especials escolaritzats en centres d’educació especial no ha parat de créixer des que s’ha aprovat el decret i que la seva presència en la formació postobligatòria és pràcticament inexistent.

15N: Consulta el programa del debat 'Catalunya Social' sobre l'educació inclusiva

La Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, en col·laboració amb el Diari Ara, organitza el pròxim dimarts 15 de novembre a les 9:30h un nou debat 'Catalunya Social' per presentar el dossier 'El decret d’escola inclusiva cinc anys després, un desplegament insuficient?', que analitza l'aplicació d'aquest decret i els reptes i mancances que encara presenta.

La millora de les competències acadèmiques dels infants i adolescents en situacions de vulnerabilitat

La Càtedra de Lleure Educatiu i d’Acció Sociocultural de la Facultat d’Educació Social i Treball Social Pere Tarrés – URL organitza la jornada 'La millora de les competències acadèmiques dels infants i adolescents en situacions de vulnerabilitat: un repte per a la comunitat educativa', que té lloc el dimarts 13 de setembre de 10 a 13:30h en format híbrid (presencial i telemàtica).

1 de cada 2 famílies amb menors de l’àrea de Barcelona han reduït les activitats d’oci per motius econòmics

Aquest estiu, més de 400 infants i joves atesos per Càritas Diocesana de Barcelona participen en activitats de lleure durant els mesos de vacances escolars. L’objectiu de la campanya 'Cap infant sense estiu' és que les persones més joves puguin gaudir de l’esport i el lleure, independentment de la seva situació econòmica. Per fer-ho possible, Càritas compta amb el suport de 23 clubs esportius i centres de lleure, que cedeixen gratuïtament places perquè aquests infants puguin participar en els seus campus d’estiu.

En marxa la campanya anual de la Pere Tarrés de beques d’estiu per a infants en situació vulnerable

La Fundació Pere Tarrés posa en marxa un any més ‘Cap infant sense colònies’, la campanya solidària de beques d’estiu per a infants en situació vulnerable. L’any passat, va batre un rècord en becar les activitats d’estiu de 5.249 infants. Aquest any, la crisi social i econòmica que s’arrossega de la pandèmia ha provocat que la situació de moltes de les famílies becades s’hagi agreujat, raó per la qual la fundació té previst incrementar les beques en un 10 % respecte la xifra anterior.

Minyons Escoltes i Guies de Catalunya treballa les propostes del nou model d'entitat

Minyons Escoltes i Guies de Catalunya ha tornat a celebrar l’Emboliquem La TroCa, la primera gran trobada de cap de setmana des de l’inici de la pandèmia, sota el lema ‘Canviem per canviar el món’. Al voltant d’uns 500 joves voluntaris de tot el territori català, entre caps i responsables associatius, han acudit a Sant Celoni per gaudir d’un cap de setmana ple de reflexions, activitats i escoltisme. La trobada s’ha organitzat amb format acampada en un entorn natural.

L'ONCE impulsa el primer Observatori de l'Esport inclusiu

Tal com assenyala l’ONCE, l’esport és un instrument de normalització, autonomia i desenvolupament personal per a les persones. Per això, la fundació vol apostar per la pràctica esportiva en el seu model d’inclusió social de les persones cegues o amb baixa visió, i ja fa temps que gestiona diferents esports i activitats relacionades dirigides al col·lectiu.