Lleure

El finançament d’agrupaments escoltes, esplais i casals de joves, en risc

Agrupaments escoltes, esplais i casals de joves apunten que, per primera vegada, l’any ha començat sense una convocatòria anticipada de subvencions de Drets Socials i Inclusió i sense una previsió clara de quan es publicarà , fet que impedeix a les entitats conèixer amb antelació del finançament de què disposaran per a aquest 2026. L'associacionisme educatiu de base voluntària alerta que aquesta incertesa econòmica posa en risc tant el finançament com l’estabilitat pressupostària d'agrupaments escoltes, esplais i casals de joves. L'any passat.

Minyons Escoltes i Guies de Catalunya dibuixa el nou paradigma de l’entitat

Prop de 600 caps, joves voluntàries d’arreu de Catalunya, han participat en la 49a Assemblea General de Minyons Escoltes i Guies de Catalunya (MEG) amb el lema 'Obrim camí, sembrem futurs'. Durant el plenari s’ha presentat el projecte Construïm Futurs, que obrirà un procés participatiu per definir els reptes polítics de l’entitat. També s’hi ha aprovat la celebració de la Jamborinada 2027, una macrotrobada que preveu reunir més d’11.000 infants i joves a Cervera, deu anys després de l’última.

Pere Tarrés: "L’escola sola no pot garantir el dret a l’educació"

Amb motiu del Dia Universal dels Drets de la Infància, la Fundació Pere Tarrés alerta que el sistema educatiu català ja no garanteix plenament el dret a l’educació per a tota la infància. Tot i que històricament ha estat un ascensor social, actualment factors com el codi postal o la classe social determinen l’èxit escolar. Les desigualtats es fan evidents especialment entre infants de famílies en situació de vulnerabilitat que no disposen d’un espai adequat per estudiar ni del suport familiar necessari.

Pere Tarrés amplia els programes de reforç educatiu per a més de 5.000 infants

El nou curs 2025-26 ha arrencat amb un augment de la complexitat a les aules. Segons la Conselleria d'Educació, aquest curs hi ha 9.000 alumnes més amb necessitats específiques de suport educatiu, és a dir, amb dificultats d'aprenentatge, per desconeixement de la llengua o derivades de la seva situació socioeconòmica, que necessitaran una atenció més individualitzada.