Tercer Sector Social

El tercer sector social impulsa una millor gestió de les dades per a una IA més responsable

El tercer sector impulsa una millor gestió de les dades per a una IA més responsable. “Per a les entitats socials les dades obertes continuen sent un recurs infrautilitzat. Ens trobem amb dades disperses, excessivament tècniques, difícils de creuar i poc adaptades a les necessitats reals”, defensa Xavier Trabado, president de la Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya.

El tercer sector impulsa una millor gestió de les dades per a una IA més responsable

Les entitats socials treballen per utilitzar les dades de manera més eficient, amb l’objectiu de: millorar l’atenció a les més de 2 milions de persones que acompanyen; reforçar la defensa dels drets socials i ajudar que la IA s’entreni amb dades fiables i diverses, evitant biaixos de gènere, edat, origen o raça.

La Taula del Tercer Sector Social reclama als partits polítics un acord per uns pressupostos més socials

Demana accions concretes, pressupostos i un calendari clar i planteja 5 prioritats: augmentar un 6% l’índex de referència per a les prestacions socials; desplegar l’Estratègia de Lluita contra la Pobresa Infantil i incrementar la inversió en infància de l’1,5% al 2,5%; destinar 100 milions d’euros al sensellarisme; incrementar les ajudes d’habitatge per a les famílies i invertir 45 milions d’euros en el Pacte Nacional de Salut Mental.

La Taula del Tercer Sector i la Delegació del Govern a Brussel·les impulsen un seguit de trobades amb les principals institucions europees

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, amb el suport de la Delegació del Govern a Brussel·les, organitza tres dies de reunions a Brussel·les per identificar reptes i prioritats comunes i defensar que el tercer sector social català tingui veu i participi activament en l’àmbit de les polítiques socials europees.

La Febrerada

La 4a edició de La Febrerada se celebrarà el divendres 6 de febrer entre Bloc 4 i Paral·lel 62, combinant debats estratègics sobre IA i finançament amb una gran festa oberta a la ciutat. La jornada es dividirà en un matí de reflexió i un vespre de celebració i reivindicació.