Accessibilitat

15N: Consulta el programa del debat 'Catalunya Social' sobre l'educació inclusiva

La Taula d'entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, en col·laboració amb el Diari Ara, organitza el pròxim dimarts 15 de novembre a les 9:30h un nou debat 'Catalunya Social' per presentar el dossier 'El decret d’escola inclusiva cinc anys després, un desplegament insuficient?', que analitza l'aplicació d'aquest decret i els reptes i mancances que encara presenta.

El impacto de los trámites administrativos en el acceso a las prestaciones sociales. Una perspectiva conductual.

El documento recoge los principales obstáculos o problemáticas que una persona puede encontrar en el camino para acceder a  una ayuda. Desde conocer, solicitar o recibir la prestación social. Además, el análisis se ha acompañado de una perspectiva conductual, utilizando las lecciones de las ciencias del comportamiento que nos permiten entender cómo factores sociales, psicológicos y cognitivos afectan a la toma de decisiones de la ciudadanía.

La simplificació digital en l’administració pública: propostes de les entitats socials

La Taula d’entitats del Tercer Sector Social de Catalunya, a través de m4Social, el seu projecte d’innovació digital en l’àmbit social, organitza en col·laboració amb Lafede.cat – Organitzacions per a la Justícia Global la jornada ‘La simplificació digital en l’administració pública: propostes de les entitats socials’, que tindrà lloc el proper dijous 24 de novembre a l’Auditori de la Universitat Pompeu Fabra Poblenou (Carrer Roc Boronat, 138, Barcelona). 

ECOM presenta el RADAR 2021

ECOM alerta que calen mesures urgents per prevenir que no incrementi l’exclusió social de les persones amb discapacitat física i/o orgànica en l’actual escenari socioeconòmic. És la demanda que trasllada després d'haver presentat Radar ECOM 2021, un informe que recull les vulneracions de drets de persones amb discapacitat física i/o orgànica ateses per la federació durant el 2021.

Accessibilitat digital: Les TIC per a tothom - 2ª edició

Aquesta guia té dos eixos principals. Per una banda, un recull de bones pràctiques per a un disseny d’aplicacions mòbils i de pàgines web accessibles per a tothom, i recomanacions per elaborar continguts accessibles. Per altra banda, es presenten quatre casos d’èxit on s’han desenvolupat solucions accessibles i on la participació de l’Administració Pública i de les entitats socials, han estat clau perquè les solucions fossin dissenyades d’acord amb les necessitats dels usuaris.

L’impacte del tràmits administratius en l'accés a les prestacions socials. Una perspectiva conductual

El document recull els principals obstacles o problemàtiques que una persona es pot trobar en el camí de necessitar un ajut. Des de conèixer, a sol·licitar o rebre la prestació social. A més, l’anàlisi s’ha acompanyat d’una perspectiva conductual, utilitzant les lliçons de les ciències del comportament que ens permeten entendre com factors socials, psicològics i cognitius afecten a la presa de decisions de la ciutadania.