Càritas Catalunya impulsa una campanya per dignificar l’accés a l’alimentació

La campanya amb el lema "Jo com tu” sensibilitza a la ciutadania sobre les dificultats que tenen les persones més vulnerables per comprar en els comerços habituals i escollir allò que volen menjar.

Content
Esquerra

Les deu Càritas amb seu a Catalunya impulsen la campanya “Jo com tu”, una iniciativa que vol sensibilitzar a la ciutadania sobre les dificultats que tenen les persones més vulnerables per comprar allò que necessiten a la botiga més propera del seu domicili i escollir allò que volen menjar d'acord amb les seves necessitats alimentàries, familiars o culturals. Segons l'última enquesta de Càritas Catalunya sobre els efectes socials i econòmics de la COVID-19 en les persones ateses per l’entitat, un 50% de les famílies no podien portar una alimentació adequada, prop de 30 punts percentuals més que abans de la pandèmia. En les famílies on cap membre treballa, aquesta xifra s’enfila fins al 60%.

La targeta bancària de prepagament "Jo com tu" permet comprar amb autonomia als establiments comercials d’alimentació. “Amb aquesta targeta, les famílies ateses podran triar què volen menjar, comprar amb autonomia i que cada mes tinguin un import per destinar a l’alimentació” ha detallat Mercè Darnell, responsable de necessitats bàsiques de Càritas Catalunya. El model ja s’està implementat a moltes Càritas del conjunt de Catalunya i a la diòcesi de Barcelona, per exemple, són més de 3.000 llars les que s’han beneficiat d’una targeta d’aliments. La targeta no només vol dignificar l’accés a l’alimentació de les persones més vulnerables sinó que també és una manera de promocionar el comerç local, que les persones puguin accedir a una alimentació variada i saludable, o evitar el malbaratament i la petjada ecològica. El programa de cobertura de necessitats bàsiques de Càritas Catalunya a través dels seus 706 projectes va atendre 96.000 persones el 2020, un 60% més que l’any anterior a causa dels estralls provocats per la pandèmia. La inversió va superar els 13 milions d’euros.

La campanya “Jo com tu”, que estarà present durant tot el curs 2021-2022, no només vol sensibilitzar a la ciutadania en general, sinó que també vol fer partícip a escoles, universitats, empreses, o clubs esportius, entre d’altres, perquè puguin caminar cap a aquest nou model.

Dreta