m4Social aborda la digitalització del tercer sector al MWC 2021

El projecte d’innovació digital de la Taula ha presentat les primeres conclusions de l’estudi sobre la transformació digital en les entitats socials.

Content
Esquerra

El 96% de les entitats socials són conscients de la necessitat de digitalitzar-se, però només un 28% han iniciat un procés de transformació digital. Aquesta és una de les primeres conclusions de l’estudi de m4Social sobre l’estat de la digitalització al tercer sector social, que ha presentat a l’estand de la Fundació Mobile World Capital Barcelona al Mobile World Congress 2021. Una altra dada destacada és que gairebé la meitat de les organitzacions del tercer sector (47%) són conscients també de la importància de comptar amb una estratègia digital, però admeten que el ritme de digitalització és lent per la manca de recursos econòmics, per la falta d’una cultura organitzativa o per les carències en habilitats tecnològiques tant dels professionals com de les persones usuàries. D’altra banda, un 76% de les organitzacions del tercer sector han accelerat la seva digitalització a causa de la Covid-19. L’estudi de m4Social analitza com les entitats socials utilitzen les noves tecnologies i quina és la visió que tenen sobre la tecnologia per saber si està integrada en la cultura organitzativa i en el lideratge de l'organització. Les dades completes es donaran a conèixer l’últim trimestre d’aquest any a través d’un acte de presentació. 

A banda de l’estudi, m4Social també ha presentat aplicacions i projectes socials innovadors, impulsats per les mateixes entitats socials, amb l’objectiu de millorar l’atenció i la qualitat de vida de les persones. Tripapp de l’Associació Benestar i Desenvolupament és una aplicació de mòbil per reduir els riscos i danys més greus del consum de drogues; l’APP Cuidem Amposta treballa les competències TIC de les persones amb discapacitat del Centre Especial de Treball Terres de l’Ebre de la Fundació 7 Astres; Suara Cooperativa ha desenvolupat 'Suara a casa' un servei virtual d’acompanyament psicosocial a distància per pal·liar els efectes físics i emocionals de la pandèmia i Fundesplai impulsa el projecte DigitalizaciONG d’acompanyament i formació a entitats socials que comencen un procés de transformació digital.

Diversos representants institucionals també han participat en la jornada. “En la recuperació és imprescindible que hi hagi una transformació digital, ecològica i en la qual les persones estiguin al centre per dibuixar una societat millor" ha dit Roger Torrent, conseller d’Empresa i Treball. "Aconseguir una tecnologia inclusiva, que no deixi ningú enrere sobretot les dones. Formar-les és clau per reequilibrar el biaix de gènere i que tinguin les mateixes oportunitats" ha reclamat Laura Pérez, tinenta d'alcaldia de Drets socials, Feminismes i LGBTI de l’Ajuntament de Barcelona i la secretària d’Afers Socials i Famílies ha destacat que “situar el tercer sector dins el MWC és situar les persones i els serveis socials al centre de la digitalització i la innovació, imprescindibles per millorar els serveis a les persones”. Una idea que el director de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, Carles Grau, ha reforçat. “Tingueu clar que la bretxa digital i les dificultats que tenen moltes de les persones que les entitats socials acompanyeu ha estat un tema central durant el MWC i ho seguirà sent". D’altra banda, David McNeill, director de digital de l’Scottish Council for Voluntary Organisations, ha explicat com les entitats de voluntariats escoceses s’han adaptat a la Covid-19, utilitzant les noves tecnologies per donar suport a les persones.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dreta